Priser
Priset för en enkelbiljett
beror på hur många zoner du reser i.
Priset beror också på din ålder.
Vuxenbiljett är från 20 år
och är det vanliga biljettpriset.
Barn mellan 0 och 6 år
reser gratis i sällskap med vuxen.
Men inte fler än två barn per betalande vuxen.
Barn utan sällskap av vuxen
betalar priset för skolungdom.
Barn/ungdom 7 till 19 år
får 40 procents rabatt på det vanliga vuxenpriset.
Du ska kunna visa legitimation på
att du har rätt ålder för biljetten.
Exempel för enkelbiljett
Ska du resa med buss kan du betala på olika sätt:
med reskassan på Resekortet ombord på bussen,
med betalkort ombord på bussen
eller med mobilbiljett som du köpt
innan du går ombord.
Ska du resa med tåg kan du betala på olika sätt:
med Resekortet reskassa i automaten på stationen
eller med betalkort i automaten på stationen.
Du kan även köpa din biljett
i samband med resa
på något av våra försäljningsställen.
När du betalar enkelbiljetten med reskassa
får du 20 % rabatt.
